detail foto uurwerk

Hier kun je foto's plaatsen waarbij je geëxperimenteerd hebt.
Post Reply
User avatar
raoul
Actieveling
Actieveling
Posts: 61
Joined: Sun 23 Nov 2008, 12:11

detail foto uurwerk

Post by raoul »

Imagedetail horloge-11b by raoul heytens, on Flickr
ImageDSC_0273 by raoul heytens, on Flickr

Hallo foto vrienden, ziehier de uitleg :

Dit is zijn RAW opnames : snelheid 1/8 " diafragma 6,3 iso 100, nikon macro lens 105 mm, manuele scherpstelling, afstand bediening kabeltje, statief.

Er werden 11 opnames gemaakt telkens met ander scherpstelpunt ( 0,5 mm draaien aan macro lens ) .

De bewerking :

Deze 11 verschillende opname foto's selecteren en openen in lightroom, vervolgens ( voor hen die lightroom hebben op pc ) klik je op foto in bovenste balk en neem je : openen als lagen in photoshop.

Je bent nu in photoshop en klik je BEWERKEN aan en neem je de selectie : lagen auto laten overvloeien, in het daarop geopende venster kies je voor : AFBEELDINGEN STAPELEN en vink je : NAADLOZE TINTEN EN KLEUREN aan, klik vervolgens op OK.

Laat de pc zijn werk doen ( al naar gelang de grote van uw foto opnames zal het wat tijd nemen) en uw foto is klaar , sla deze op als jpeg en pas de bestands grote aan ( in photoshop) voor publikatie mogelijk te maken op online, KLAAR IS KEES zeggen onze noorderburen.

Ziehier vrienden hoe deze opname tot stand is gekomen met een normale foto van uurwerk en de detail opname .
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Re: detail foto uurwerk

Post by islands »

Indrukwekkend, ook de uitleg.
Het is niet voor iedereen weggelegd om dit te realiseren.
Bedankt Raoul!
User avatar
raoul
Actieveling
Actieveling
Posts: 61
Joined: Sun 23 Nov 2008, 12:11

Re: detail foto uurwerk

Post by raoul »

Ach jawel hoor Cor, ook u kan dat perfect , alleen heb je het volgende nodig , een macro lens , lightroom ( pc programma ), Photoshop ( programma ), goeie statief, ontspankabeltje, goeie constante belichting, en de juiste werkwijze zoals ik ze heb omschreven zorgzaam en niet overhaast toepassen, veel geduld en passie, en als het resultaat ok is dan ben je een tevreden iemand achteraf, zodat al uw werk niet tevergeefs is geweest.

NB iedereen op online kan dat en erbuiten ook hoor hahahah zijn allemaal technieken die je aangeleerd krijgt.
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Re: detail foto uurwerk

Post by islands »

Haha, zeker kan het als je die dingen allemaal bij de hand hebt en ook nog een grote portie geduld.
Ik kijk naar dit soort foto's in de wetenschap dat ik het ook zou kunnen als ik het nodige geduld en de juiste apparatuur en software zou hebben.
Ik vind het vooral mooi maar blijf ondertussen bij mijn 'reisfotografie'.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests