Ingesneeuwd

Onze praatplek..........over van alles en nog wat, maar niet over fotografie !
Post Reply
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Ingesneeuwd

Post by islands »

Ik denk, dat we allemaal wel genieten van de sneeuw die we eind 2009 hadden en die we nu aan het begin van het nieuwe jaar wederom hebben. En er staat ons misschien nog een pak te wachten komend weekend. Natuurlijk is het lastig als je 's morgens naar je werk moet maar als je dat prachtige landschap (liefst met een zonnetje) ziet dan smelt toch je hart.

Ik las gisteren al dit bericht:

"Dertig studenten en leraren die in de hoogst gelegen Engelse pub Tan Hill Inn de jaarwisseling vierden, konden pas zondagochtend weer naar huis. Het café was volledig ingesneeuwd.

De Tan Hill Inn ligt midden in een afgelegen heidegebied in de bergachtige streek Yorkshire Dales op 528 meter hoogte. Door aanhoudende sneeuwval in combinatie met stevige windstoten ontstonden er rondom de pub ruim twee meter hoge sneeuwduinen. Er moesten sneeuwruimers aan te pas komen om de feestvierders te bevrijden.

De gasten hebben ruim twee dagen vastgezeten. Toch hielden ze volgens Mike Carter, assistent-manager van de pub, de moed erin op het extra lange nieuwjaarsfeest. 'Iedereen heeft een leuke tijd gehad', zegt hij in de Britse krant The Guardian. 'Zaterdagavond waren mensen gezamenlijk wortels en aardappelen aan het schillen om voor iedereen een maaltijd te kunnen bereiden. Er heeste een zeer aangename sfeer. Sommige gasten lagen nog in bed toen de sneeuwploegen zondagochtend arriveerden. Na een ontbijt van thee en toast gingen ze naar huis.'

De ingesneeuwde studenten en docenten kregen tijdens het winterse noodweer gezelschap van zeventien andere in de buurt gestrande reizigers. In het gebied moesten vanwege de sneeuwval rond de feestdagen al verschillende wegen worden afgesloten. Ook voor de komende weken wordt er sneeuw verwacht."

Zover de Volkskrant.
In een andere krant las ik nog, dat men de tijd doodde met spelletjes en het spelen van quizzen.

Het lijkt me een aparte ervaring om zoiets mee te maken.
User avatar
Tiny R
Gevorderde
Gevorderde
Posts: 34
Joined: Sat 22 Nov 2008, 23:43

Re: Ingesneeuwd

Post by Tiny R »

Ik heb het gisteren ook op het nieuws gezien. Sneeuw kan inderdaad een landschap geven om bij weg te dromen. Is men echter ingesneeuwd zal dat misschien iets minder leuk zijn op het eerste zicht, maar al bij al is men een mooie ervaring rijker ;)

Gr.
User avatar
P-TER
Gevorderde
Gevorderde
Posts: 38
Joined: Tue 02 Dec 2008, 12:41
Location: Roeselare Belgium
Contact:

Re: Ingesneeuwd

Post by P-TER »

Op zo'n manier leer je elkaar onverwacht beter kennen !
Gr.
P-TER
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest