De beste foto van de maand - Het geven van beoordelingen

Nieuws over Fotos-Online.
Post Reply
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

De beste foto van de maand - Het geven van beoordelingen

Post by islands »

Vanwege het grote misbruik in het verleden bij het uitdelen van sterren is deze functie al een aantal maanden uitgeschakeld.
Dankzij onze deelnemer Raoul zullen we deze maand een test doen met een voorstel van hem (waarvoor ik hem ook langs deze weg nog een keer wil bedanken).
Wat is de bedoeling?

Bij elke inzending kan en mag elke deelnemer commentaar geven en ook sterren vermelden ( uitgezonderd bij zichzelf natuurlijk). Er wordt dus niet meer geklikt op 1, 2, 3, 4 of 5 sterren maar men dient BIJ HET COMMENTAAR HET AANTAL STERREN IN WOORDEN TE VERMELDEN.
Voorbeeld van een commentaar: "Deze foto is een tikje onderbelicht maar de compositie is geweldig. Ik geef daarom 4 sterren".
Aan het einde van de maand worden de sterren opgeteld en de foto met de meest behaalde sterren wordt vervolgens in een aparte map geplaatst. Op deze manier ontstaat een map met de best beoordeelde maandfoto's.
Bij een gelijke stand wordt de foto met de meeste commentaren de maandfoto.
User avatar
Tiny R
Gevorderde
Gevorderde
Posts: 34
Joined: Sat 22 Nov 2008, 23:43

Re: De beste foto van de maand - Het geven van beoordelingen

Post by Tiny R »

Ik vind het zeker en vast een goed idee.

Gr
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Re: De beste foto van de maand - Het geven van beoordelingen

Post by islands »

Ik denk, dat het goed werkt, dit nieuwe systeem.
Dank aan Raoul.

Raoul heeft ook de sterren geteld en de administratie bijgehouden.

Het enige nadeel (klein nadeel) is, dat foto's die aan het begin van de maand geplaatst worden meer kans maken op veel sterren dan foto's die later in de maand geplaatst worden.
De foto's die eerder geplaatst worden worden door meer mensen gezien en krijgen dus meer commentaren.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests