Vakantieplannen?

Onze praatplek..........over van alles en nog wat, maar niet over fotografie !
Post Reply
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Vakantieplannen?

Post by islands »

Hoe staat het met de vakantieplannen dit jaar?
Maakt de kredietcrisis een streep door de rekening?
Als je desondanks met vakantie gaat laat ons dan eens weten welk reisdoel je hebt.
Hoe reis je?
Waar woon je? In een tent, in een hotel of slaap je in de buitenlucht?
Wat doe je? In de zon liggen, attracties bezoeken, fotograferen?

Wat mezelf betreft:
ik weet het nog niet omdat persoonlijke omstandigheden me momenteel nog geen keuze laten maken.
Voor mijn eilanden-website zou ik best opnieuw naar de Kanaaleilanden of naar Tenerife willen om nieuwe foto's te maken.
Als ik toch nog kan besluiten om te gaan dan reis ik met het vliegtuig, woon in een hotel en bezoek al fotograferend vele plekken op het eiland en geniet intens van de natuur en de sfeer.
User avatar
raoul
Actieveling
Actieveling
Posts: 61
Joined: Sun 23 Nov 2008, 12:11

Re: Vakantieplannen?

Post by raoul »

Hi Cor, wat betreft tenerife, ik ben er al geweest met mijn gezin, het is zeker de moeite waard, maar daar tegenover staat wel een prijzenkaartje als je met het ganse gezin gaat. Wat te bezichtigen : de bananen plantage's waaruit men een bananenelexir maakt ( heel lekker ). Verder is er het vissersdorpje "Las Galletas " waar je uw vis kan kopen op de markt en deze maakt men dan klaar in het restaurant, daar kan je ook in zee gaan met een catamaran om er naar de walvissen te gaan kijken of de spelende dolfijnen ( heb ik ook gedaan = prachtig zicht onder water ), verder is er de mooie baseliek van Candelaria met de zwarte madonna en dit dorpje ligt aan de oceaan waarvan de zeedijk omringt is door bronzen Reuzen, eveneens prachtige zichten, men maakt er daar ook fantastische kaarsen die men kan bekijken terwijl men ze insnijd met fantastische vormen en kleuren.
Verder heb je ook de "Teide" waar de film van mozes gedraaid werd , hier kan je eveneens deze plaats afdalen als het ware in zijn voetsporen en zo krijg je ook het gevoel van acteur in deze film, hoger op naar de top wordt het landschap als het ware herschapen van leven naar dood, een waar maanlandschap gevormd door de uitspattingen van deze vulkaan, Enorme prachtige zichten voor fotografen een uniek moment, de fauna en flora is er op zijn best.
voor deze trip heb ik een wagen gehuurd met airco ( niet duur )7150 pes per dag.
Dit alles ligt aan de zuidkant van het eiland en is zeer zonnig en dor, als je naar de noordkant van het eiland gaat zal je minder zon hebben en is er ook meer groen, verder hebben we het park " LORO " ( papegaai ) bezocht waar je in of liever onder de zeespiegel kan wandelen als het ware tussen de vissen, de haaien zwemmen over uw hoofd met allerhande andere zeebewoners , het is er gewoon prachtig aangelegt waar je enorm veel foto's kan schieten, gelegen aan puerto de la cruz.
vervolgens reden we door naar icod de los vinos waar je aldus kan proeven van hun lekkere bananen likeur en waar je ook de allerbekende " drakenboom (en ) kan bekijken.
Verder kan ik je vertellen dat als je naar de grootsteden gaat voor logement zoals " los christianos of playa de las amerika " dat je er prachtige hotels zal zien maar dat er wel een heel druk uitgaansleventje is van de toeristen, dus de rust zal je ergens elders moeten zoeken tijdens uw uitstapjes.
Ziezo Cor dit zijn enkele van de plaatsjes dat wij hebben gedaan, nb : in die tijd hadden we nog geen digitaal foto toestel dus heb ik enkel gewone foto's kunnen schieten.
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Re: Vakantieplannen?

Post by islands »

@Raoul:
dank voor de uitgebreide info.
Je hebt veel werk gehad aan het schrijven van alles, maar ik was al eens op Tenerife en ben bekend met de meeste zaken die je vermeldt. Maar misschien kunnen anderen er ook nog hun voordeel mee doen.

Image

Image
User avatar
Tiny R
Gevorderde
Gevorderde
Posts: 34
Joined: Sat 22 Nov 2008, 23:43

Re: Vakantieplannen?

Post by Tiny R »

Hoewel we al meerdere malen naar Portugal geweest zijn en nog steeds graag gaan is Duitsland dit jaar onze vakantiebestemming. Het is de regio Rhön en is feitelijk niet zo ver. We zullen er logeren in een hotel. Onze dagen zullen we vullen met bezienswaardigen te bezoeken en de streek al wandelend te verkennen. Na deze inspanning zal onze zoon zijn ontspanning zoeken 's avonds in het zwembad van het hotel ;) . Nu nog hopen dat de weergoden ons welgezind zullen zijn zodat we toch mooie plaatjes zullen kunnen schieten. We zullen duimen :lol:
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Re: Vakantieplannen?

Post by islands »

@Tiny: Duitsland kent veel leuke plekken voor een korte vakantie. Ik heb goede ervaringen gehad aan de Duitse Moezel en in de Eifel.

Mijn eigen plannen heb ik boven beschreven, maar op dit moment oriënteer ik me voor een weekje Malta.
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Re: Vakantieplannen?

Post by islands »

In de zomer had ik een reis naar de Kanaaleilanden geboekt. Deze moest ik helaas, door familieomstandigheden, annuleren.
Volgende week zal ik voor een weekje naar het Griekse eiland Kos vertrekken.
Misschien gaat het nu goed...

Een beetje informatie vind je hier:
http://www.islandpassions.nl/eilanden/?p=468
User avatar
Tiny R
Gevorderde
Gevorderde
Posts: 34
Joined: Sat 22 Nov 2008, 23:43

Re: Vakantieplannen?

Post by Tiny R »

Bij deze een goede reis toegewenst Cor :!:

Gr
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Re: Vakantieplannen?

Post by islands »

Ik ben nu ruim een week terug van mijn vakantie op Kos.
Op mijn eilandenblog heb ik al twee keer wat geschreven over Kos.
Voor wie het een beetje wil volgen:

http://www.islandpassions.nl/eilanden/?p=540

http://www.islandpassions.nl/eilanden/?p=551

Er komt zeker nog meer.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests