model fotografie

Stel hier algemene vragen over fotografie.
Post Reply
User avatar
raoul
Actieveling
Actieveling
Posts: 61
Joined: Sun 23 Nov 2008, 12:11

model fotografie

Post by raoul »

Waarop moet je zoal letten als je een model wil fotograferen, wat is er een goede locatie, buiten een studio natuurlijk , hoe ga je best te werk als je alleen maar uw toestel hebt, algemene vragen maar interesant !!!
Gerrit

Weinig echte ervaring hiermee!

Post by Gerrit »

Hoewel ik mij zeker en vast niet zal opwerpen als een goed modelfotograaf, wil ik toch enkele zaken meegeven waar ik (zou) op let(ten).

Vooreerst, het gaat over een model fotograferen ... dus dit moet in de picture staan.
Maar al te vaak zie je, ook en vooral bij de obligate familiekiekjes op reis b.v., een landschap met v
User avatar
raoul
Actieveling
Actieveling
Posts: 61
Joined: Sun 23 Nov 2008, 12:11

Re: model fotografie

Post by raoul »

Ha Ha gerrit, je brengt mij op ideeen voor een maandthema, mmmm.( ahahahaha)
Bedankt alvast voor uw mooie uitleg, en inderdaad als je sommige sites bekijkt heeft iedere fotograaf zo zijn eigen manier van de modellen te trekken, niet eenvoudig moet ik wel zeggen, nu ja zoals ik vermeld had, de locatie speelt een grote rol , vb : een studio waar allerhande materiaal aanwezig is om de belichting optimaal te maken,extra flits toestellen , materiaal om verschillende pose's te laten uitbeelden door het model , speciale wanden waardoor de aandacht automatisch naar het model uitgaat enz enz.
Dit alles hebben we niet en dus moeten we zoals je hebt besproken onze aandacht richten naar een bepaalde omgeving, naar mijn inziens ietske waar je alleen bent als het ware met uw model, een rustige omgeving, vb zee, bos ...
het is te proberen, wie niet waagt wie niet wint zeggen ze dus we gaan er voor !!!!
Indien er nog anderen van het forum hierop willen reageren graag zelfs, we leren graag bij ;)
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests