vallende letters

Hier kun je foto's plaatsen waarbij je geëxperimenteerd hebt.
Post Reply
User avatar
raoul
Actieveling
Actieveling
Posts: 61
Joined: Sun 23 Nov 2008, 12:11

vallende letters

Post by raoul »

De opname van vallende letters kwam als volgt tot stand, in mijn foto studio heb ik op een tafeltje een zwart doek gelegd met daarop enkele blokjes in willekeurige richting ( met letters op ) vervolgens naast dat tafeltje mijn statief en aan de bovenkant een lang rond stokje bevestigd , horizontaal.
Vervolgens nam ik de juiste volgorde van het woord letters en kleefde aan de achterzijde van elk blokje wat dubbelzijdige kleefband, deze dan op tafel gelegd in juiste volgorde( woord letters ) maar maar op verschillende afstand van elkaar, je neemt dan twee zwarte draden van naaigaren ( heel fijn dus ) en kleeft deze aan de achterzijde van de letters, de draadjes op voldoende lengte nemen en dat geheel dan ophangen aan dat ronde stokje die aan statief bevestigd is , zo kan je perfect de hoogte regelen en de hoek voor de juiste belichting, met de studio flitsers.

Nu kan je een proef opname maken en uw fototoestel op ( tweede ) statief zetten om perfect scherp beeld te verkrijgen, en je neemt zwarte achter grond , zodat je de zwarte draadjes niet kan waarnemen met blote oog, de belichting op de hangende vallende letters wordt gemeten met lichtmeter om de perfecte juiste belichtingswaarden te kunnen instellen op uw fototoestel, diafragma , iso sluitersnelheid, gezien je belicht met studio flitsers om een zo getrouwe weergave te kunnen maken, eens je deze hebt opgemeten , deze instellen op uw fototoestel en uw opname maken , en hupla uw vallende letters zijn een feit geworden.
vele groetjes en nogmaals bedankt om deze naar waarde te bepalen he !!!!
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Re: vallende letters

Post by islands »

Als je deze uitleg leest dan klinkt het allemaal zo logisch!
Knappe opname zeer zeker en iemand met de juiste apparatuur kan dit zeker ook in die kwaliteit realiseren.
Raoul bedankt voor de uitleg.
pieterbie
Nieuweling
Nieuweling
Posts: 5
Joined: Sun 01 Feb 2009, 21:28

Re: vallende letters

Post by pieterbie »

Respect voor de moeite die je deed om deze opname te realiseren. Ik zou er de tijd niet voor kunnen nemen en zeker geen zo’n puik resultaat neerzetten. Heb ook van de uitleg genoten, waarvoor dank.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests