Swaffelen

Onze praatplek..........over van alles en nog wat, maar niet over fotografie !
Post Reply
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Swaffelen

Post by islands »

Het Genootschap 'Onze Taal' heeft het woord swaffelen uitgeroepen tot 'woord van het jaar'.
Ik moet toegeven dat ik er nog nooit van had gehoord.
Maar misschien leef ik wel in een andere wereld.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2802 ... tml?p=27,1
Gerrit

Re: Swaffelen

Post by Gerrit »

Ook voor mij was dit woord tot op vandaag volstrekt onbekend!
Even opgezocht wat het eigenlijk betekent, en neen ... ik heb nog nooit geswaffeld! ;)
User avatar
raoul
Actieveling
Actieveling
Posts: 61
Joined: Sun 23 Nov 2008, 12:11

Re: Swaffelen

Post by raoul »

Sorry hoor maar ik moest toch eventjes lachen hoor, wat hebben jullie ( onze noorderburen ) toch een leuk taaltje. Waar halen jullie het vandaan om te staan swaffelen tegen een gebouw, ik kan het niet helpen maar ik moet :lol: hoor als ik eraan denk en dat ik dat zo zou zien en iemand zou zeggen kijk die is aan het swaffelen, ongelooflijk goed !!!!
Staat dat ook in de dikke vandalen, zal ik eens opzoeken, amaai die is nog niet op zijn dikste hoor !!!
Wel moet ik opmerken dat wij ( rasechte )West Vlamingen ook een raar dialect spreken, maar dat is een beetje overal zo denk ik, en is zeker streekgebonden, zoals Antweeeerps, of Limbuuurgs enz.
m-art
Nieuweling
Nieuweling
Posts: 1
Joined: Sun 23 Nov 2008, 00:02

Re: Swaffelen

Post by m-art »

Eerst heb ik moeten rondvragen wat het betekent. Ik had er nog niet van gehoord. Toen heb ik er eens goed mee gelachen en nu vraag ik me eigenlijk af wat de zin van het swaffelen is. Sorry jongens, ik begrijp niet wat voor lol daar aan is!
User avatar
islands
Beheerder
Beheerder
Posts: 415
Joined: Fri 21 Nov 2008, 22:41
Location: Kerkrade
Contact:

Re: Swaffelen

Post by islands »

Nu ook visueel...

Image
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest